Hizmetlerimiz  >    Ağız Kokusu (Halitosis)

❱ Ağız kokusu nedir?
Kişinin ağzından veya burnundan gelebilen, nefeste oluşan kötü kokudur. Bu koku, kişinin sosyal yaşamını dahi etkileyerek özgüven eksikliği ve rahatsızlıklara neden olur. Gerçekleşen tıbbi gelişmeler ile birlikte bu rahatsızlığın sebepleri de teşhis edilerek uygun tedavi sağlanabilir.

❱ Ağız kokusu kimlerde görülür?
Her yaşta görülebilen ağız kokusu, erkeklerde 3 kat daha sık görülmektedir. İleri yaşlarda daha sık görülen ağız kokusu, kullanılan protezler ve tükürük azalması gibi sebeplerle artmaktadır.

❱ Çocuğumun ağzı neden kokuyor?
Çocuklarda, besin artıklarından kaynaklı ağzı kokusu görülebilmektedir. Ancak diş hekiminizin tedavisine rağmen geçmeyen bir ağız kokusu var ise mutlaka bir çocuk doktoruna danışmalısınız.

❱ Ağız kokusu neden olur?
Ağız kokusu patolojik ise genellikle %90’ı ağız, %10-20’si ağız dışına bağlı gelişir.

-Dişeti ve mukoza hastalıkları
-Ağız içi mantar ve enfeksiyonlar
-Dil ve dil kökünde oluşan tabaka
-Reflü ve genz akıntısı
-Eski ve yeterli temizliği yaplmamış implantlar, protezler
-Diş çürükleri
-Ağız kuruluğu, bademcik hastalıkları gibi sebepler de ağız kokusuna neden olur.

❱ Ağız kokusu başka rahatsızlıkların habercisi midir?
Ağız kokusu, doğrudan ağızdan kaynaklanmıyorsa üst ve alt solunum yolu rahatsızlıkları, mide-bağırsak rahatsızlıkları, yemek borusu, karaciğer, kan hastalıkları, kronik böbrek yetmezliğI, lösemi, AIDS gibi hastalıkların habercisi olabilir. Bu yüzden mutlaka bir doktora danışıp sorunun kaynağına inilmelidir.

❱ Ağız kokusu nasıl tedavi edilir?
Bu rahatsızlığın tedavisinin temelinde ağzın temizliğinin dikkatli yapılması vardır. Ağız hijyenini sağlayıcı tedaviler, diş temizliği, dil temizliği, sigara kullanımının bırakılması, diş eti iltihaplarının tedavi edilmesi önemlidir. Ayrıca hastalar beslenmelerine mutlaka dikkat etmelidir. Diş fırçalama sırasında dilin de fırçalanması, oluşan bakterilerin temizlenmesi açısından gereklidir.