Hizmetlerimiz  >    Ortognatik Cerrahi

❱ Ortognatik Cerrahi Nedir?
Çene ve dişlerinizin yapısal bozukluklarında, cerrahi tedaviye ihtiyaç duyulan durumlarda alt ve üst çeneye uygulanabilen cerrahi müdahaledir.

❱ Çene Yüz Estetiği Tedavisini Kim Yapar, Nerede Gerçekleşir?
Çene yüz estetiği, çene cerrahisi ve ortodontist ile gerçekleşir ve hastaya genel anestezi uygulanır. Bu tedavinin yapılması için mutlaka tam
teşekküllü bir hastane seçilmelidir.

❱ Ortodonti tedavisi ile çene yüz estetiği arasındaki ilişki nedir?
Çene yüz estetiği, ortodonti tedavisi ile paralel ilerler. Ortodonti tedavisinin bir kısmı tamamlandığında, çene yüz estetiği devreye girer ve ağzın
işlevsel ve estetik ihtiyaçları tam anlamıyla karşılanır. Eğer diş ve çene arasındaki şekil bozukluğu ileri düzeyde ise sadece ortodonti tedavisi
uygulanması yerine mutlaka çene yüz estetiğinin de devreye girmesi gerekir.

konuşulduktan sonra belirlenmesi gerekir.

❱ Doktorumu nasıl seçmeliyim?
Çene ve yüz estetiği, ortodonti tedavisi ile bir arada ilerlediği için, tedavinizi ortodonti uzmanınız ve çene cerrahınız ile birlikte sürdürmelisiniz. Ortodonti hekiminizin birlikte çalıştığı çene cerrahı, bu iş bir ekip işi olduğu için en doğru seçim olacaktır.

Yalnızca çok ender durumlarda diş çekimi veya diş teli sonrasında çene yüz estetiğine ihtiyaç kalmayabilir. Ancak bunun doktorunuz ile detaylıca konuşulduktan sonra belirlenmesi gerekir.

❱ Bu ameliyatlar riskli midir, iz kalır mı?
Çene ve yüz estetiği ameliyatlarında risk, her ameliyat kadar vardır. Hiçbir cerrahi müdahaleye risksiz denemez ancak büyük bir risk söz konusu değildir. Yüzünüzde ameliyat sonrası bir şişlik olur, ancak bu şişlik geçicidir ve sonrasında yüzünüzde iz kalmaz.

❱ Ameliyat sonrası ne kadar hastanede kalırım, ağrım olur mu?
Operasyon sonrasında ağrı kesiciler ile ağrınız olmaması için müdahale edilecektir. Ameliyat sonrasında 3 güne kadar ağrınız olabilir ancak bu ağrı azalarak sona erecektir. Operasyon sonrasında doktorunuz kontrolünü yaptıktan sonra, her şey normal seyrinde devam ediyorsa ertesi gün taburcu olursunuz.

❱ Ameliyat sonrasında nasıl bir süreç yaşayacağım?
Çene ve yüz estetiği ameliyatlarından sonra, çenenize bir lastik bağlanır ve bu lastiği kendiniz değiştirebilirsiniz.Bu lastiğin kullanım süresi yaklaşık 1 haftadır ve bu süreçte sıvı beslenme yapmalısınız. Operasyon sonrasında 2. gün evde yürüyecek durumda olursunuz ve 1 haftanın sonunda doktorunuza kontrole gitmeniz gereklidir. Ağız ve çeneniz için açma kapama egzersizlerinizi doktorunuz size gösterecektir. Bu egzersizleri düzenli olarak tekrar ederek ameliyat sonrası uyum sürecinizin
sağlıklı ilerlemesini sağlamalısınız.