❱ Sabit ortodontik tedavi (diş teli tedavisi) nedir?

Dişlerin ön yüzeylerine braket adı verilen, kare formunda, çelik veya porselenden yapılan malzemelerin sabitlenmesi ve braketlerin diş telleri yerleştirilmesi ile çapraşık dişlerin tedavi edilmesidir. Ortalama 12 yaşından itibaren gerçekleştirilir ve 2 yıl kadar sürebilir.

❱ Ortodontik tedavide nasıl braketler seçebilirim?

Metal (paslanmaz çelik) veya porselen (şeffaf) braketler seçebilirsiniz. Porselen braketler şeffaf görünümleri ile günlük hayatınıza daha fazla uyum sağlayabilir. Bunun yanı sıra bir diğer yöntem de, lingual ortodontidir. Bu yöntemde tel, dişlerin iç yüzeyine uygulanır ve dışarıdan görünmez. Kapaklı braketler ise diş hareketinde daha hızlıdır ve yine şeffaf veya metal olarak tercih edilebilir. Ortodontik tedavide bir başka seçenek, invisalign tedavisidir. Tamamen şeffaf plaklarla yapılan bu tedavide tel kullanılmaz. Ortodontik tedavi ile dişlerim zarar görür mü? Bu tedaviler dişlerinize zarar vermediği gibi,pozisyonlarını düzelterek yaşam kalitenizi artırır. Çürüme, renk değişikliği vb. bir duruma sebep olmaz.

❱ Ortodontik tedavi ağrılı geçer mi?

Teller ilk takıldığında birkaç gün hafif sızı hissedilebilir. Ancak tellere alıştıktan sonra 2-3 gün içinde normale dönebilirsiniz. Ağrının az olması için, diş tellerine doğru bakım yapılmalıdır.

Ortodontik Tedavi

• ❱ Bu tedavi diş çekimini gerektirir mi?

Estetik görünüm, dişlerin birbirine olan pozisyonu ve ağız sağlığınız için hekiminiz bu konudaki gerekli kararı verecektir. Bazı durumlarda diş çekilmesi gerçekleşebilir.

• ❱ Dişler çekildikten sonra oluşan boşluk ne olacak?

Ortodontistiniz, yeri doldurulamayacak bir diş çekimini kesinlikle yapmaz. Diş çekilmesi durumunda teller kaydırılarak boşluğun doldurulması sağlanır.

• ❱ Diş telleri konuşmayı etkiler mi?

Hayır. Herhangi bir konuşma bozukluğu yaşanmaz.

• ❱ Kontrole gelme periyodu nedir?

Genellikle 4-6 hafta aralıklı kontroller yapılır. Tedavinin başlangıcında ihtiyaca göre daha sık kontrol yapılabilir.

• ❱ Braketler çıkarılırken dişlerim zarar görecek mi?

Sabitleyici telin olmaması ya da zarar görmesi, dişlerinizdeki şekil bozukluğuna yeniden yol açabilir. Bu yüzden en geç 1-2 gün içerisinde doktorunuza danışmalısınız.

• ❱ Diş telleri çıkarıldıktan sonra diş şekli yeniden bozulur mu?

Braketler çıkarıldıkran sonra temizlik ve cila yapılarak dişlerinizin zarar görmemesi sağlanır.

• ❱ Sabitleyici diş teli zarar görürse?